Rakott cukkini

rakott_cukkini.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók (25x35 cm-es tepsihez)

  • 1 kg cukkini
  • 50 dkg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 bögre (3 dl) rizs
  • 66 dkg tejföl
  • 20 dkg füstölt mozzarella
  • só, bors, pirospaprika
  • zsír, olaj

 

  • A rizst megfőztem a hagyományos módon – átöblítettem, olajon pirítottam, dupla mennyiségű vízzel, sóval pároltam.
  • A hagymát kockákra vágtam, megsóztam és zsíron megdinszteltem. Hozzáadtam a darált húst és fehéredésig pirítottam. Hozzáadtam a reszelt fokhagymát, borsot és pirospaprikát, felöntöttem egy pici vízzel és 15 percig főztem.
  • Végül a megfőtt rizst és a félig kész darálthúsos pörköltet összekevertem.
  • A cukkiniket vékony (3-4 mm-es) karikákra, félkarikákra vágtam.
  • A tepsi alját kikentem zsírral és a fele mennyiségű cukkinivel kitapétáztam, majd azt lesóztam.
  • Ráterítettem a rizses húst, megkentem a tejföl felével és a tetejét kiraktam a maradék cukkinivel – nekem ezt nem kellett sózni, mert a pörkölt elég sós lett. Erre kentem a maradék tejfölt és végül rászórtam a reszelt sajtot.
  • Alufóliával letakarva, 200 fokos sütőben fél órán keresztül sütöttem. Levettem az alufóliát, a sütőt 175 fokosra és légkeverésre állítottam és addig sütöttem, míg a sajt megpirult – ez kb. 20 perc volt.