Kelkáposzta burger sajtszósszal

kelkaposzta_burger.jpg

Az eredeti recept a Street Kitchen magazin 2021/1. számából származik.

 

Hozzávalók a baconös lilahagyma-lekvárhoz

  • 60 dkg lilhagyma (tisztítva)
  • 4 csapott ek barna cukor
  • 10 dkg bacon
  • só, bors, kakukkfű
  • 2 ek borecet
  • 2 ek balzsamecet

 

A bacont felaprítottam és ropogósra sütöttem.

A barna cukrot egy lábosban megkaramellizáltam, majd rádobtam a felaprított hagymát. Sózta, borsoztam, hozzáadtam a kakukkfű leveleket. Kezdetben a saját levében főztem, később időnként adtam hozzá kevés vizet, amíg megpuhult, pépesedni kezdett. Ekkor hozzáadtam az eceteket és a szalonnát zsírostul. Botmixerrel aprítottam és átforraltam az egészet.

 

Hozzávalók a sajtszószhoz

  • 3 dkg vaj
  • 1 púpozott ek liszt
  • 2,5 dl tej
  • só, chili pehely
  • 20 dkg vörös cheddar

 

A vajat megolvasztottam lábosban és hozzáadtam a lisztet. Barna rántást készítettem belőle. Apránként hozzádolgoztam a tejet. Sóztam és megszórtam chilivel. Lehúztam a tűzről és belekevertem a reszelt cheddart.

 

Hozzávalók a húspogácsához és az összeállításhoz

  • 40 dkg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • zsír
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 2 ek Worcester szósz
  • 7 dkg vörös cheddar
  • 10 db nagy kelkáposztalevél

 

 

Az apróra vágott hagymát zsíron megpirítottam, majd összekevertem a darált hússal, reszelt sajttal, zúzott fokhagymával, sóval, borssal, cheddar sajttal. 10 egyforma golyót formáltam belőle.

A kelkáposzták vastag erét kivágtam, a leveleken átgörgettem egy sodrófát és közel puhára főztem őket egy lábosban.

A levelekre helyeztem a húsgolyókat, rákanalaztam a hagymalekvárt, majd összehajtogattam és a hajtott felükkel lefelé sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Alufóliával befedtem a tepsit.

180 fokra előmelegített sütőben 30 percen keresztül letakarva, majd 20 percen keresztül fedetlenül sütöttem.

Sajtmártással tálaltam.