Pad thai

 etelfotok_546.jpg

Hozzávalók (2 főre)

  • 12,5 dkg rizstészta
  • 0,5 db sárgarépa csíkokra gyalulva (krumplihámozóval)
  • 0,5 db kaliforniai paprika közepes kockákra vágva
  • olaj
  • 20-30 dkg csirke felkockázva
  • 0,5 db chili apróra vágva
  • 5 dkg földimogyoró (pirított, sótlan) apróra vágva
  • 2 db tojás
  • 2-3 szál újhagyma felkarikázva
  • 10 dkg mungóbabcsíra
  • 0,5 lime leve

 Hozzávalók a szószhoz

  • 2 kisebb fej lilahagyma (csíkokra vágva)
  • ??? - 2 gerezd fokhagyma
  • ??? - gyömbér
  • 2 ek barna cukor (vagy pálmacukor 1 db (50g) apróra vágva)
  • 2 ek halszósz
  • 2 ek tamarind szósz
  • olaj

Olajon megdinszteljük a lilahagymát. Amikor ez kész, akkor rászórjuk a cukrot és karamellizáljuk. Ezután mehet rá a 2 szósz, amivel összefőzzük és kész. (Előre elkészíthetjük, és a hűtőben eláll) Legutóbb kifelejtettem, de a gyömbért és a fokhagymát még tennék a szószba.

Rizstésztát áztassuk hideg vízbe 30-60 percig, amíg csomót lehet rá kötni. Tipp: Vágjuk félbe a tésztákat, hogy könnyebb legyen vele dolgozni később.

Süssük meg a csirkét, majd vegyük ki a wokból.

Csináljunk omlettet olajos wokban. Beleütjük a tojást a wokba, sárgáját kiszúrjuk, de nem rántottát csinálunk, kevés levegő jusson bele. Óvatosan megfordítjuk. Miután megsült, kivesszük, és éles késsel csíkokat vágunk belőle. (vagy ezt a részt kihagyhatjuk, lásd később*)

Opcionális dinsztelünk répát és paprikát.

Tésztát, szószt, (dinsztelt zöldségek), és egy kis vizet elkezdjük sütni a wokban. (*ha nem csináltunk omlettet, akkor most tesszük bele a tojást, kiszúrjuk őket, majd lefedjük a tésztával. Picit süssük, majd elkeverjük.) Ezután mehet rá a csirke, és a többi hozzávaló is (pirított mogyoró, újhagyma, csíra), kb 1 perc után kész.

Tálaláskor lime-ot adunk hozzá.

Korábbi receptúra:

 A tésztát leöntöttem forró vízzel és addig hagytam állni, amíg a többivel elkészültem.
A répát és a paprikát kevés olajon puhára dinszteltem, majd külön tettem egy edénybe.
A vörös- és a fokhagymát olajon üvegesre fonnyasztottam. (Nem sóztam meg, mert a halszósz nagyon sós.)
A hagymára rádobtam a húst és fehéredésig pirítottam.
A korábban félretett zöldségeket, a gyömbért és a chilit ráraktam a húsra és azzal együtt pár percig sütöttem.
A szószhoz összekevertem a hozzávalóit, majd ráöntöttem a zöldségekre és hozzáadtam a leszűrt tésztát.
Hozzáadtam a mogyorót.
Mindezeket addig sütöttem, amíg a tészta megfelelő állagú lett, majd a felvert két tojást ráöntöttem és alaposan összekevertem. Addig kevertem, amíg a tojás megsült.
Hozzáadtam a babcsírát és az újhagymát.
Lime levével leöntve tálaltam.