Meggyes pite

meggyes_pite.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók (20x30 cm-es formához)

  • 2 üveg meggybefőtt meggye
  • 4 dl a meggybefőtt levéből
  • 10 dkg cukor
  • 1 tk fahéj
  • 2 csomag vaníliás pudingpor (főzős)
  • 40 dkg liszt
  • ½ tasak sütőpor
  • 7 dkg porcukor
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek disznózsír (+ a forma kikenéséhez)
  • 1+1 db tojás

 

A töltelékhez a pudingport és a cukrot összekevertem, majd a meggybefőtt levével megfőztem. Hozzákevertem a végén a meggyet és a fahéjat. Hagytam hűlni.

A lisztet összekevertem a sütőporral és a porcukorral, majd hozzáadtam a hideg vajat, tejfölt, zsírt és az egyik tojást. Robotgéppel összekevertem (morzsásra) és kézzel gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam belőle.

A tepsit alaposan kikentem zsírral.

A tésztát kettéválasztottam és mindkettőből 20x30 cm-es téglalapot nyújtottam alaposan lisztezett felületen.

Az egyik tésztalapot a tepsibe fektettem, alaposan megszurkáltam villával és 175 fokra előmelegített sütőben 12 percen keresztül sütöttem. Amikor kicsit kihűlt, rákanalaztam a tölteléket, elsimítottam és ráfektettem a másik tésztalapot. Azt is megszurkáltam villával. Végül megkentem egy tojással.

175 fokra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem.