Reggeli zabos keksz

reggeli_zabos_keksz.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók (16 nagyobb darabhoz)

  • 14 dkg liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 0,5 tk szódabikarbóna
  • 0,5 tk fahéj
  • 1 csipet só
  • 10 dkg barna cukor
  • 1 tojás
  • 12 dkg vaj
  • 1 tk vanília kivonat
  • 18 dkg nagy szemű zabpehely
  • 5 dkg csoki pasztilla
  • 10 dkg aszalt vörös áfonya

 

A vörös áfonyát forró vízbe áztattam 10 percre.

A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a fahéjat és a sót összekevertem.

Egy másik tálban a cukrot, a tojást, a vajat és a vanília kivonatot habosra kevertem.

A két keveréket összedolgoztam, majd hozzáadtam a zabpelyhet, a csoki pasztillát és a kinyomkodott vörös áfonyát is.

Egy nagyon sűrű, ragacsos masszát kaptam.

16 golyót gyúrtam belőle és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Kicsit lelapítottam kézzel, majd 175 fokra előmelegített sütőben 10-11 perc alatt készre sütöttem.