Tom Kha Gai

tom_khaa_kai_1.jpg

Kókusztejes csirkeleves

Hozzávalók (3 literhez)

  • 1 l kókusztej
  • 1 l víz
  • 1 tk szárított citromnád
  • 5 dkg gyömbér
  • 12 db kaffir lime levél
  • 40 dkg csirkemellfilé
  • 25 dkg csiperke/laska gomba
  • chili (ízlés szerint)
  • 6 ek halszósz
  • 1,5 ek cukor
  • 1 db lime

 

A kókusztejet és a vizet összeöntöttem, hozzáadtam a citromnádat, a kaffir lime leveleket, a chilit és a tisztított, felszeletelt gyömbért. Felforraltam.

Hozzáadtam a vékony csíkokra vágott csirkét és addig főztem (néhány perc), amíg a csirke nagyjából megpuhult. Ekkor adtam hozzá a felszeletelt gombát.

Hozzáadtam a halszószt, a cukrot és a lime levét és mindezt addig főztem, amíg a csirke és a gomba teljesen meg nem puhult.

A végén igazítottam az ízeken (pl. sót adtam hozzá), hogy egyensúlyban legyen benne az édes, a savanyú, a csípős és a sós.