Házi sertésmájkrém

hazi.jpg

Hozzávalók

  • 1,5 kg sertésmáj
  • 80 dkg sertéslapocka
  • 70 dkg zsírszalonna
  • 15 dkg zsír + a lezáráshoz 3-4 dl olvasztott zsír
  • 4 fej nagyobb kockákra vágott vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma lereszelve
  • 2 csapott ek só
  • 2 csapott ek majoranna
  • 1 púpozott tk őrölt feketebors
  • 1 tk cukor

 

A májat, lapockát, szalonnát felkockázatm és 30 perc alatt gyöngyöző vízben megfőztem.

Húsdarálón ledaráltam, botmixerrel pépesítettem.

A vöröshagymát kevés zsíron megdinszteltem és az utolsó fél percben hozzáadtam a fokhagymát is.

A húshoz adtam a sót, a borsot, a majorannát, a hagymákat és a 15 dkg zsírt.

Miután jól elkevertük, megtöltjük a péppel az előre kifertőtlenített üvegeket. A tetején 1,5-2 cm üres helyet hagytam, mert a későbbiekben megnőtt a térfogata.

A tetejére vékony réteg olvasztott zsírt töltöttem (csak annyit, hogy ne száradjon ki) és 100 fokos sütőben 1,5 órán át melegítettem.

Miután kivettem a sütőből, utántöltöttem a zsírt a tetején és szorosan lezártam befőző fóliával és a kupakkal.