Narancsos gyufa (keksz)

narancsos_gyufa.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 10 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 2 db kezeletlen narancs héja
  • 26 dkg liszt
  • 6 dkg étkezési keményítő
  • 13 dkg vaj
  • 0,4 dl narancslé
  • 15 dkg étcsokoládé
  • (a csoki típusának függvényében valamilyen zsiradék)

 

A narancs héját lereszeltem és összemorzsoltam a cukorral és a sóval.

A lisztet összekevertem a keményítővel, majd a cukros narancshéjjal.

Az egészet összemorzsoltam a hideg vajjal, majd a narancslé hozzáadása után sima tésztává gyúrtam. Fél órán át hűtőben pihentettem.

Két sütőpapír között 1 cm-es (kb. 20x25 cm) téglalappá nyújtottam és hasábokat vágtam belőle.

175 fokra előmelegített sütőben 14-15 perc alatt készre sütöttem – pont addig, amíg elkezdett aranybarnára váltani.

Miután kihűlt teljesen, gőz fölött megolvasztott étcsokoládéba mártottam, lecsöpögtettem és sütőpapíron hűtöttem ki.