Medvehagymás babka

medvehagymas_babka.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók a tésztához

  • 1,5 dl tej
  • 2,5 dkg (fél kocka) élesztő
  • 1 tk cukor
  • 55 dkg liszt
  • 1 dkg só
  • 3 db tojás
  • 15 dkg vaj

 

Hozzávalók a töltelékhez

  • 1-2 csokor medvehagyma
  • 2 dkg vaj
  • 15 dkg krémsajt
  • 1 kisdobozos tejföl
  • 10 dkg ricotta
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 citrom leve
  • só, bors

 

A tetejére

  • 1 db tojás
  • 1 marék dió

 

A langyos, cukros tejben felfuttattam az életszőt.

A tészta összes hozzávalóját (az élesztős tejet is) összekevertem, majd összegyúrtam. Végül addig dagasztottam, amíg szép sima, fényes felületű lett a végeredmény. Ekkor langyos helyre félretettem kelni nagyjából egy órán keresztül.

 

A medvehagyma szárát levágtam és félretettem – erre nem lesz szükség a babkához.

A maradék zsenge leveleket megfuttattam kicsit vajon.

 

A krémsajtot, a tejfölt, a ricottát, a reszelt sajtot, a citromlevet, a sót és a borsot simára kevertem, végül hozzáadtam a medvehagymát is.

 

A tésztát nagyjából 1 cm vastagságú téglalapra nyújtottam és megkentem a medvehagymás krémmel.

Szorosan feltekertem, majd hosszában kettévágtam.

A két felét (krémmel fölfelé) összecsavartam és az egészet egy sütőpapírral bélelt kenyérformába helyeztem.

A tetejét megkentem a felvert tojással és megszórtam a durvára vágott mandulával.

 

175 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.