Hachapuri

hachapuri_1.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók 4 darabhoz

  • 80 ml langyos víz
  • 1,25 dl langyos tej
  • 1 tk cukor
  • 1 csomag porélesztő
  • 32 dkg liszt
  • 1 tk só
  • 2 tk olíva olaj
  • nagyjából 50 dkg sajt vegyesen (trappista, mozzarella, feta)
  • 4 db tojás
  • nagyszemű só, bors

 

A tejet, a vizet, a cukrot és a porélesztőt összekevertem és 5 percig hagytam pihenni.

Hozzáadtam a lisztet, a sót és az olíva olajat, majd összedolgoztam, dagasztottam mindaddig, amíg sima lett a tészta.

Ekkor négy részre osztottam és letakarva, langyos helyen hagytam kelni nagyjából egy órán keresztül.

A sajtokat lereszeltem, feldaraboltam és összekevertem.

A megkelt tésztákat kör alakúra nyújtottam és két oldalát felhengergetve, végeiket összecsippentve csónakokat formáztam belőlük. Beleszórtam a sajtkeveréket.

220 fokra előmelegített sütőben, sütőpapíron kb. 10 perc alatt megsütöttem, majd a közepükbe 1-1 tojást ütöttem és visszatettem sülni még 5-7 percre.

Amikor kivettem a sütőből, megszórtam borssal és a nagyszemű sóval.