Lasagne

lasagne.jpg

Hozzávalók a bolgnai raguhoz

  • 1 db vöröshagyma
  • 1 db szárzeller
  • 1 db sárgarépa
  • 3 ek olívaolaj
  • szerecsendió
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 0,5-1 dl vörösbor
  • 0,5 dl paradicsompüré
  • 1 dl tej
  • víz (kb. 2 dl)
  • 50 dkg darált sertéshús

 

Hozzávalók a besamelhez

  • 8 dkg vaj
  • 8 dkg liszt
  • 1,2 l tej
  • só, fehérbors, szerecsendió

 

Hozzávalók az összeállításhoz (egy 20x30 cm-es tepsihez)

  • olíva olaj
  • lasagne lapok
  • reszelt parmezán

 

  • A vöröshagymát, a szárzellert és a sárgarépát késes darálóban felaprítottam és az olívaolajon megpirítottam.
  • Hozzáadtam a darált húst, amit fehéredésig pirítottam, majd felöntöttem a vörösborral, paradicsompürével, tejjel és a vízzel.
  • Hozzáadtam a reszelt fokhagymát, majd sóztam, borsoztam és meghintettem szerecsendióval.
  • Az egészet szűk egyórán keresztül főztem.
  • A vajat megolvasztottam és rászórtam a lisztet, majd tovább melegítettem addig, hogy még ne kezdjen el barnulni a liszt. Apránként hozzáöntöttem a szobahőmérsékletű tejet és kb. 5 perc folyamatos kevergetés mellett besűrítettem. Sóztam, borsoztam, szerecsendióval meghintettem.
  • A besamelből 1,5 dl-t átöntöttem a bolognai raguba és alaposan elkevertem benne.
  • A tepsi alját befújtam olíva olajjal, majd a besamel ¼-ét eloszlattam rajta. Erre raktam egy réteg tésztát, majd a ragu 1/3-át, ezt pedig megszórtam reszelt parmezánnal. Az eddigieket megismételtem még kétszer. Végül a maradék ¼ besamelt is elsimítottam rajta és megszórtam sajttal.
  • 200 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütöttem. (Csak akkor vágtam belőle, amikor már langyos volt.)