Cukkinis-citromos tészta

etelfotok_569.jpg

Hozzávalók (2 főre)

  • 30 dkg fusilli tészta
  • 1 db közepes nagyságú cukkini apró kockákra vágva
  • 1 fej lilahagyma negyedelve, majd szeletelve
  • 10 szem olajbogyó vékonyan felszeletelve
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 citrom leve
  • 1 dl olívaolaj
  • 1kk barnacukor
  • 5 dkg sajt lereszelve
  • só, bors

 

A fokhagyma gerezdeket a kés lapjával összezúztam és az olajon megfonnyasztottam.

Amikor elkezdett színesedni, kivettem az olajból – rájuk már nem is lesz szükség.

Az olajra rádobtam a cukkinit, lilahagymát, olajbogyót. Sóztam, borsoztam és ráöntöttem a citromlevet és a barnacukrot.

Addig főztem nagy lángon, amíg még ropogós maradt a cukkini, de már nem volt nyers. (15 perc lehetett nagyjából.)

Leszűrtem a cukkinis keverék levét és a sós vízben kifőtt tésztához kevertem.

Tálaláskor a tésztára halmoztam a cukkinit, megszórtam a sajttal és őrölt színes borssal.