Rakott zöldbab

etelfotok_556.jpg

Hozzávalók 4 főre

  • 50 dkg darált sertéshús
  • 50 dkg zöldbab két centiméteres darabokra vágva
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, majoranna, pirospaprika
  • 2 dl rizs
  • 2 dl tejföl
  • 2 dl joghurt
  • zsiradék

 

A rizst és a zöldbabot külön-külön megfőztem.

A hagymát megsóztam, majd zsíron megfonnyasztottam. Hozzáadtam a darált húst és a fűszereket. Fehéredésig pirítottam, majd leöntöttem vízzel annyira, hogy majdnem ellepje. Ebben puhára főztem. A végére majdnem el is főtt teljesen a leve.

A húst és a rizst összekevertem.

Egy tepsit (20x30 cm) kikentem zsírral, majd beleöntöttem a zöldbab felét. Egyenletesen eloszlattam rajta a rizses húst, majd következett a zöldbab másik fele.

A joghurtot és a tejfölt összekevertem, majd rásimítottam a bab tetejére.

A tepsit alufóliával letakartam.

180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem, a végén pedig még pirítottam alufólia nélkül is 10 percig.