Chilis bab

etelfotok_547.jpg

Hozzávalók (3 adaghoz)

  • kevés zsír vagy olaj
  • 1 nagy fej hagyma apró kockákra vágva
  • 3 gerezd fokhagyma apró darabokra vágva vagy reszelve
  • 1 db kápia paprika apróra vágva
  • 60 dkg darált sertéshús
  • só, bors és chili pehely ízlés szerint
  • 0,5 teáskanál pirospaprika, római kömény, oregánó
  • 0,25 teáskanál fahéj
  • 2 db babérlevél
  • 40 dkg aprított paradicsom (lehet friss és konzerv is)
  • 45 dkg vörösbab konzerv
  • 15 dkg kukorica konzerv

 

 

A zsíron üvegesre pirítottam a lesózott vöröshagymát, majd hozzáadtam a fokhagymát, a kápia paprikát, a római köményt és a chili pelyhet. Addig melegítettem, míg összeesett.

Ekkor rádobtam a húst és fehéredésig pirítottam, majd fűszereztem. (Só, bors, pirospaprika, oregánó, fahéj, babérlevél.)

Ráöntöttem a paradicsom konzervet és az egészet fedő alatt addig főztem, amíg megpuhult a hús. (Kb. fél óra.) Nekem kellett rá egy kis vizet is öntenem, mert sűrű volt a paradicsom.

Utána ráöntöttem a babot és a kukoricát is, majd ezekkel együtt újabb negyedóráig főztem.

Másnapra állt igazán össze az íze.