Rakott karfiol

rakott_karfiol.jpg

Hozzávalók

  • 1 fej karfiol
  • zsír
  • hagyma
  • 40 dkg darált hús
  • só, pirospaprika, bors, fűszerkömény
  • 20 dkg rizs
  • 2 ek zsemlemorzsa
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 20 dkg mozzarella vagy trappista sajt

 

  1. A karfiolt apró darabokra törtem-vágtam és sós vízben félpuhára főztem.
  2. A hagymát zsíron, sóval megfonnyasztottam, majd megpirítottam rajta a darált húst. Fűszereztem borssal, piros paprikával és köménnyel, majd felöntöttem vízzel és puhára főztem.
  3. A rizst megfőztem, majd hozzákevertem a raguhoz.
  4. Egy magas peremű tepsit kikentem zsírral és meghintettem a zsemlemorzsával.
  5. Az aljába rétegeztem a fele karfiolt, majd a rizses ragut, végül ráterítettem a maradék karfiolt.
  6. A tetején eloszlattam a tejfölt és végül rászórtam a sajtot.
  7. 200 fokos sütőben megsütöttem.