Hortobágyi húsos palacsinta

cheesy_png.jpg

Hozzávalók a töltelékhez

  • 60 dkg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • zsír
  • só, bors, pirospaprika, pirosarany
  • 3 ek liszt
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 20 dkg trappista sajt

 

Hozzávalók a palacsintához

  • 20 dkg liszt
  • 2 db tojás
  • 4 dl tej
  • 1 dl szóda
  • 3 ek olaj
  • 1 csipet só

 

  1. A palacsinta hozzávalóit összekevertem és kisütöttem. (Ebből kb. 10 db lesz, de nekünk csak 8-ra lesz szükségünk.)
  2. A hagymát zsíron, sóval megfonnyasztottam.
  3. A húst ráborítottam, megpirítottam, megfűszereztem, felöntöttem vízzel és puhára főztem.
  4. Sok levet hagytam meg a ragun – ha nem maradt, önthetünk még hozzá vizet.
  5. A lisztet és 4 evőkanál tejfölt összekevertem, majd a pörkölt szaftjából apránként mertem hozzá. Amikor már elég híg lett, visszaöntöttem a húsra és összerottyantottam. Az így kapott szaftot leszűrtem és félretettem.
  6. A palacsintákat megkentem a raguval és megszórtam sajttal. A két oldalát behajtottam, majd így csavartam fel.
  7. Egy tepsit vékonyan kikentem zsírral, belesorakoztattam szorosan a palacsintákat. A tetejére öntöttem a félretett szaftot és megkentem a maradék tejföllel. A maradék sajtot is rászórtam.
  8. 175 fokos sütőben megolvasztottam a tetején a sajtot és már el is készült.