Sós perec

sosperec.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók 16 db perechez

  • 1 kg + 9 ek finom liszt
  • 5 dkg (egy kocka) élesztő
  • 2 ek cukor
  • 5 dl tej
  • 2 + 5 ek só
  • 1,5 dl olaj
  • 1 db tojás
  • víz

 

Az 1 kg lisztet és a 2 ek sót összekevertem.

A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.

A sós lisztet, az élesztős tejet és az olajat összekevertem, majd összegyúrtam. Letakarva kelesztettem egy bő fél órát.

A 9 ek lisztet, az 5 ek sót összeöntöttem és annyi vizet simára kevertem, amennyitől csorgatható lett.

16 darabra osztottam a tésztát, majd egyesével ujjnyi vastagra nyújtottam és pereceket formáztam belőlük.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe fektettem és megkentem a tetejüket tojással. (Nekem 4 db fért egy tepsibe.)

200 fokra előmelegített sütőben annyi ideig (kb. 6-7 perc) sütöttem, amíg elkezdtek éppen csak színesedni. Ekkor kivettem és a tetejükre csorgattam a lisztes-sós egyveleget, majd megsütöttem őket nagyjából 5 perc alatt.