Cantucci(ni)

cantucci_ni.jpg

Hozzávalók (2 rúdhoz)

  • 12 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 1 csipet só
  • 3 dkg vaj
  • 1 citrom héja
  • 1 kk fahéj
  • vaínlia paszta
  • 25 dkg liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 1 marék mandula

 

  • A felvert tojásokból egy evőkanálnyit félretettem a kenéshez.
  • A cukrot, a tojást, egy csipet sót és az olvasztott vajat habosra kevertem. Hozzáadtam a citrom héját, a fahéjat és a vanília pasztából egy keveset.
  • A lisztet elkevertem a sütőporral, majd a folyékony masszához adtam, tésztát gyúrtam belőle.
  • Belegyúrtam az egész mandulákat – nem igazán fogadta be a tészta, így inkább csak próbáltam beletuszkolni.
  • A tésztát ketté osztottam és mindkettőből egy kb. 30 cm-es rudat formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem, megkentem a tetejüket tojással és 175 fokra előmelegített sütőben 20 percen át sütöttem.
  • Ekkor kivettem őket a sütőből és ferde szeleteket vágtam belőlük – kb. 1,5 cm széleseket.
  • Ezeket fektetve visszahelyeztem a tepsibe és mindkét oldalukat 10-10 percig sütöttem.