Hamburger zsömle és húspogácsa

etelfotok_558.jpg

Hozzávalók 8 db zsömléhez

  • 45 dkg liszt
  • 80 ml olaj
  • 2 db tojás
  • 2 tk só
  • 1 kocka élesztő
  • 2,5 dl víz
  • 2 ek cukor
  • szezámmag

 

A langyos vízben elkevertem a cukrot és felfuttattam az élesztőt.

A lisztben elkevertem a sót, majd hozzáadtam az olajat, az egyik tojást és az élesztős-cukros vizet. Az egészet összedagasztottam, majd langyos helyen egy órán át pihentettem.

A megkelt tésztából nyolc azonos méretű zsömlét formáztam (mérleg segítségével) és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. (Vigyázat, nagyon meg fognak kelni!) Nejlonnal letakartam és még egy órán át hagytam kelni.

A megkelt zsömléket tojással megkentem és szezámmaggal meghintettem.

200 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem.

Rácson hagytam kihűlni.

 

 

Hozzávalók 8 db húspogácsához

  • 1 kg darált hús (sertés, vagy marha, vagy vegyesen)
  • só, fekete és fehér bors ízlés szerint
  • 4 gerezd zúzott fokhagyma pár órára olajba téve
  • 1 csapott mokkáskanál szódabikarbóna
  • 1 ek zsír
  • (8 szelet cheddar sajt)

 

Valamennyi hozzávalót összekevertem és egy órán át pihentettem a hűtőben.

Ezután nyolc egyforma adagra osztottam (mérleg segítségével) és húspogácsákat formáztam belőlük. Érdemes jól lelapítani őket, mert sütés közben felpuffadnak.

Grillserpenyőben készre sütöttem. (Amikor már majdnem készre sült, mindegyik tetejére fektettem egy szelet sajtot és ráolvasztottam.)