Pici bukták

etelfotok_527.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Az eredeti leírás szerint túrós töltelék van benne, de azt lehet helyettesíteni csokikrémmel, lekvárral, dióval, mákkal, gombával, káposztával.

 

Hozzávalók a tésztához

  • 50 dkg liszt
  • ½ kocka élesztő
  • 2,5 dl tej
  • egy csipet só
  • 4 dkg cukor
  • 10 dkg vaj + a tetejére + a tál kikenéséhez
  • 1 tojás

 

Hozzávalók a túrós töltelékhez

  • 25 dkg túró
  • 1 citrom leve és héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 5 dkg cukor
  • 1 tojás sárgája

 

A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.

A tészta többi hozzávalójával összedolgoztam. Lágy, de nem ragadós tészta lett a végeredmény. Egy órán át hagytam kelni.

A túrós töltelékhez összekevertem a hozzávalókat.

A tésztát fél centi vastagra nyújtottam és kb. 10 cm átmérőjű köröket szaggattam belőle.

Egy-egy kör közepébe tölteléket tettem és először batyut, majd gömböt formáztam belőle.

A gömböket vajjal kikent, tűzálló tálba tettem – szorosan egymás mellé. Ismét hagytam fél órán át kelni.

Olvasztott vajjal kentem meg a tetejét, majd 175 fokos sütőben pirosasra sütöttem.