Fonott kalács kovásszal

img_20200415_162813945.jpg

Hozzávalók

  • 12 dkg friss kovász
  • 10 dkg tejföl
  • 30 dkg BL55 liszt
  • 4 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 egész tojás és 1 sárgája
  • 5 dkg vaj
  • 8 g só

 

A kovászt összekevertem a tejföllel, majd hozzáadtam a lisztet, cukrot, vaníliás cukrot, és az egész tojást. Ezt simára dagasztottam. Hozzákevertem a sót.

A szobahőmérsékletű vajat négy részletben hozzágyúrtam.

Egy órán át hagytam kelni kiolajozott edényben, majd hajtogattam.

Aztán megint kelt egy órát, aztán hajtogattam.

Végül még egy órát kelt, aztán a hűtőben pihent egy éjszakán át.

Reggel négy részre osztottam, megfontam a kalácsot és 7 órán át hagytam kelni a szobában.

Megkentem a tojássárgával a tetejét, majd a 180 fokra előmelegített sütőben nagyjából 25 perc alatt megsütöttem.

Rácson hagytam kihűlni.