Kajszi lekvár

kajszi_lekvar.jpg

Hozzávalók (az alap lekvárhoz)

  • 3 kg kajszi (mag nélkül)
  • 1 kg cukor
  • 3 kk citromsav
  • 3 tasak 3:1 dzsemfix

 

  • A kajszit botmixerrel összeturmixoltam, hozzáadtam a cukrot, citromsavat és dzsemfixet, majd felforraltam és 3 percig főztem. Előre kifertőtlenített üvegekbe töltöttem, befőzőfóliával lezártam és fejjel lefelé állítva megvártam, míg kihűltek.
  • Az egyik adagot a fent leírtaknak megfelelően készítettem el.
  • A második adagba reszelt gyömbért is főztem.
  • A harmadik adaghoz készítettem egy fűszeres főzetet: kevés vízhez fahéj rudat és szegfűszeget adtam, majd ezeket 20 percig gyöngyözve főztem. Kivettem a darabos részeket és a főzetet hozzáöntöttem az összeturmxolt barackhoz, majd vanília pasztát is nyomtam bele. (A barack súlyához hozzáadtam a főzetét is.) Ugyanúgy felforraltam és főztem 3 percig, mint az alap változatot.