Ecetes zöld paradicsom

ecetes_zold_paradicsom.jpg

Hozzávalók

  • zöld paradicsom
  • vöröshagyma, kapor, feketebors, mustármag, babérlevél, koriander
  • 3 l víz
  • 2,5 ek só
  • 20 dkg cukor
  • 3 dl (20%-os) ecet
  • nátrium-benzoát

 

A paradicsomokat alaposan megmostam és feldaraboltam.

A csírátlanított üvegek aljára tettem egy-egy karika vöröshagymát és tetszés szerint a többi fűszernövényből is került bele. A tetejükre raktam a paradicsom darabokat.

A vizet, a sót, a cukrot és az ecetet összeforraltam, majd nátrium-benzoátot is adtam hozzá a tasakon lévő leírás szerint.

A forró felöntőlevet beleöntöttem az üvegekbe, majd celofánt tettem a szájukra és jó erősen rácsavartam a kupakokat. Az üvegeket fejjel lefelé fordítva hagytam, amíg ki nem hűltek.

Két hónap pihentetés után kóstoltam meg először, és ekkor már összeálltak az ízek.