Élesztős burgonyás kenyér

desktop_1.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók (20x30 cm-es tepsihez)

  • 20 dkg burgonya (hámozva, darabolva)
  • 60 dkg finomliszt (a krumpli hőfokától, állagától függően)
  • 2,5 dkg élesztő
  • 0,5 l tej
  • 1 kk cukor
  • 2 kk só
  • 1 db tojás
  • 4 dkg disznózsír
  • libazsír és 2 gerezd fokhagyma

 

A krumplit megfőztem és összetörtem.

Langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.

A krumplit, az élesztős tejet, a tojást, az olvasztott disznózsírt és a sót lágy tésztává gyúrtam és langyos helyen duplájára kelesztettem.

A tepsit bőségesen kikentem libazsírral, majd a megkelt tésztát belenyomkodtam (széthúzogattam). A tetejét is megkentem libazsírral, majd 175 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.

A két gerezd fokhagymát lereszeltem és kb. két evőkanál libazsírral összekevertem.

Ahogy kivettem a sütőből a megsült kenyeret, megkentem a tetejét a fokhagymás zsírral és az egészet rácson hagytam kihűlni.