kovászos félbarna kenyér

etelfotok_561.jpg

Hozzávalók

  • 15 dkg aktív kovász
  • 3 dl víz
  • 25 dkg BL80 liszt
  • 10 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
  • 11 g só

 

A kovászt és a vizet összedolgoztam, majd hozzáadtam a liszteket és az egészet összekevertem. Egy órán át állni hagytam.

Hozzáadtam a sót és összedagasztottam.

Langyos helyen egy órán át pihentettem, majd áthajtogattam. Ezt megismételtem kétszer-háromszor. (A mikrohullámú sütőben óránként megmelegítettem egy bögre vizet, majd betettem mellé a tésztát egy zárható fedelű dobozban.)

A kenyértésztát egy kiolajozott sütőformába tettem és nejlonnal letakarva egy éjszakán át a hűtőben hagytam.

Reggel kivettem a hűtőből és hagytam, hogy szobahőmérsékletűre melegedjen. Ez kb. 3 óra volt.

A tetejét meghintettem liszttel és bevagdostam.

230 fokra előmelegített, párásított sütőben 40 perc alatt megsütöttem.

Rácson hagytam kihűlni.