Zöldséges pite

etelfotok_551.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók (3-4 adaghoz = 1 tálhoz)

  • a tésztához
    • 25 dkg liszt
    • 15 dkg vaj
    • 1 tojás
    • 1 ek víz
    • 1 kk só
    • 1 kk cukor
  • a töltelékhez
    • 2 db cukkini vékonyra gyalulva
    • 1 db sárgarépa vékonyra gyalulva
    • 1 db krumpli vagy édesburgonya vékonyra gyalulva
    • 1 csokor újhagyma vékony karikákra vágva
  • az öntethez
    • 4 db tojás
    • 2 dl főzőtejszín
    • 10 dkg sajt lereszelve

 

A tésztához gyors mozdulatokkal összegyúrtam a hozzávalókat és kézzel a pite formába nyomkodtam. Jól megszurkáltam villával.

A cukkiniket spirális alakban a tésztára állítottam, majd a körök közé rendezgettem a répát és a krumplit. Végül rászórtam az újhagymát.

Az öntet hozzávalóit összekevertem és egyenletesen eloszlattam a zöldségek között.

180 fokon nagyjából 30 perc alatt készre sütöttem.