Kovászos parasztkenyér

snacking_is_our_favorite_pastime.jpg

Hozzávalók

  • 220g kovász
  • 400g víz
  • 550g BL 80 liszt
  • 50g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 15g só

 

A friss, aktív kovász elkevertem a vízben, majd hozzáadtam a liszteket. Egy kanállal összekevertem és pihenni hagytam egy órán keresztül.

Ezek után összedagasztottam, majd kiolajozott tálban hagytam pihenni, óránként hajtogattam – összesen háromszor.

Egy éjszakán át hűtőben pihentettem.

Reggel kivettem a hűtőből, sütőformába tettem és mindaddig hagytam pihenni, kelni, amíg már nem rúgott vissza a tészta.

Megszórtam liszttel, majd bevágtam.

220 fokos, párásított sütőben sütöttem. Az első 25 percben alufóliával letakartam úgy, hogy felül hagytam neki még helyet növekedni. Tovább kb. 20 percig sütöttem takarás nélkül.

Rácson hagytam kihűlni.