Kovászos zsömle

kzs.jpg

Hozzávalók

  • 580g fehér liszt
  • 200g teljeskiőrlésű liszt
  • 5dl víz
  • 150g kovász
  • 5g cukor
  • 15g só

 

A liszteket, a vizet, a cukrot és a kovászt összekevertem, alaposan összedolgoztam. Viszonylag puha tészta lett a végeredmény.

Amikor már jól összeállt, hozzágyúrtam a sót is.

Egy kiolajozott lábosba raktam, letakartam és melegben (radiátoron) hagytam egy órán át kelni. Ezután áthajtogattam. Majd ezt a pihentetés-hajtogatást megismételtem kétszer.

Utána nagyjából 12 órán át pihentettem a hűtőben.

12 egyenlő részre osztottam és megformáztam a zsömléket, majd szintén melegben hagytam kelni 3 órán keresztül.

Ezután megszórtam liszttel és bevágtam.

210 fokra előmelegített, párásított sütőben nagyjából fél óra alatt megsütöttem. Rácson hagytam kihűlni.