Tejszínes-spárgás csirkecomb

spargascsirke.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 8 db csirkecomb (alsó és felső vegyesen)
  • 1 csomag spárga (zöld vagy fehér)
  • néhány szál újhagyma
  • 3 dl főzőtejszín
  • 20 dkg trappsita-jellegű sajt
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • kevés olaj és víz
  • pár deka vaj
  • só, bors

 

A csirkecombokat besóztam és ráreszeltem a fokhagymát, majd egy tepsibe tettem, aláöntöttem az olajat és a vizet. Kb. 40 perc alatt – alufóliával letakarva, 200 fokos sütőben – puhára főtt.

A zöld spárgát megtisztítottam (letörtem az alsó egyharmadát), megmostam, 4 cm-es darabokra vágtam és sós vízben félpuhára főztem.

A vajat megolvasztottam és megpároltam rajta a spárgát és a felkarikázott újhagymát, majd hozzáadtam a lereszelt sajt felét és a főzőtejszínt. Sóztam, borsoztam és közepes lángon besűrítettem.

Ráöntöttem a csirkére a szószt, ráreszeltem a sajtot és ismét 200 fokon – de már nem letakarva – megsütöttem.