Aszalt szilvás húsgolyók szilvás szósszal

szilvashusgomboc.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók a golyókhoz

  • 50 dkg darált sertéshús
  • 1 db szikkadt zsömle
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 1 fej vöröshagyma lereszelve
  • 1 kk só
  • 1 kk pirospaprika
  • olaj a sütéshez

 

Hozzávalók a szószhoz

  • 10 dkg méz
  • 1 dl fehérborecet
  • 1 üveg magozott szilvabefőtt (a levével együtt)
  • 3 gerezd fokhagyma lereszelve
  • 1 db narancs héja lereszelve
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 ujjnyi friss gyömbér lereszelve
  • 0,5 kk őrölt fahéj
  • 1 ek étkezési keményítő

 

A szósz elkészítése:

A mézet és a borecetet összekevertem, majd lassú tűzön addig főztem, amíg az ecetes szúrós szaga elment. Utána hozzákevertem a befőttet, a fokhagymát, a narancshéjat, a szójaszószt, a gyömbért és a fahéjat. Az egészet összefőztem, majd összeturmixoltam.

Végül belekevertem az étkezési keményítőt és azzal együtt is felforraltam.

 

A húsgolyók elkészítése:

Az aszalt szilvát vízbe tettem, felforraltam, majd leszűrtem, végül villával pépesre nyomkodtam. Hozzáadtam az összes többi hozzávalót és összedolgoztam.

A masszából apró golyókat formáztam és forró olajban kisütöttem, majd papírtörlővel leitattam róluk a fölösleges olajat.