Asszonydicséret – szerintem hölgyválasz

etelfotok_468.jpg

 

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg margarin + a tepsi kikenéséhez
  • 10 dkg kristálycukor
  • 20 dkg porcukor
  • 5 db tojás
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 20 dkg dió
  • 2-3 dl tej
  • 3-4 ek savanykás lekvár

 

A tojások sárgáját habosra kevertem a kristálycukorral, az olvasztott margarinnal és a szódabikarbónával. Hozzáadtam nagyjából 1 dl tejet, majd az egészet összekevertem a liszttel. Addig hígítottam a tejjel, amíg pite-jellegű nem lett a tészta.

 

Egy 20×30 cm nagyságú tepsit kivajaztam, kiliszteztem és beletöltöttem a tésztát. (Jobb lett volna egy 30×30 cm-es.) 175 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.

 

Még langyosan megkentem a tetejét lekvárral. Közben levettem 150 fokra a sütő hőmérsékletét.

 

A tojások fehérjéjét összekevertem a porcukorral. Felverni nem sikerült, de ebből nem lett gond. Végül összekevertem a darált dióval és ráöntöttem a lekvárral megkent tésztára.

Visszatettem a sütőbe és hagytam szikkadni, amíg el nem kezdett kissé színesedni a teteje.