Almás pite

 

Ételfotók (428).JPG

Az eredeti recept innen származik.


Hozzávalók

 

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 12 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 3 tojás + 1 sárgája
  • 2 kg alma
  • 20 dkg cukor
  • 1 kávéskanál őröl fahéj
  • 1 citrom héja
  • zsemlemorzsa

 

A lisztet a margarinnal elmorzsoltam, majd hozzágyúrtam a por- és vaníliás cukrot, a sütőport, egy csipet sót és a három egész tojást. A tésztát kétfelé választottam, folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe addig, amíg az alma elkészült.

 

Az almát meghámoztam, kiszedtem a magházát és nagylyukú reszelőn lereszeltem.

Hozzáadtam a cukrot, a fa- és citromhéjat. Együtt főztem őket kb. 20 percen keresztül, amíg a leve elpárolgott.

 

Két darab, nagy (kb. 20x30 cm) tepsi nagyságú sütőpapírt vágtam, mindkettőt belisztesztem és a tésztákat ezeken nyújtottam ki, így teljesen egyforma méretűek lettek.

Az egyiket sütőpapírral együtt a tepsibe fektettem, majd villával jól megszúrkáltam, megszórtam vékonyan zsemlemorzsával és rákentem az almát. Az almát ismét meghintettem zsemlemorzsával

A másik adag tésztát a sütőpapír segítségével az alma tetejére fektettem, a papírt óvatosan lehúztam.

A tészta tetejét megszúrkáltam és tojássárgával megkentem.

175 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.