Almás csirkemell darabok

 

Most kezdjük a végén! Vagyis az elkészült csirkemell darabkákat tálalhatjuk egyszerűen a tányérra rakva, illetve egy alma belsejét kivájhatjuk és beletölthetjük a húst, majd sütőben átsüthetjük.
Én az előbbit alkalmazom gyakrabban, mert úgy egyszerűbb.
A képen káposztával és krumplival látható.
 
Hozzávalók:
  • csirkemell filé
  • fűszerek (én sültcsirke fűszerkeveréket használok)
  • vaj vagy margarin
  • tej
  • liszt
  • alma
 
A húst apró kockákra vágjuk (nagyjából másfél centisekre). Serpenyőben a margarinon vagy a vajon a fűszerekkel együtt megsütjük a csirkemellet. Én úgy szoktam csinálni, hogy pár percig fűszer nélkül sütöm, amíg meg nem fehéredik a külseje, csak utána szórom rá a sültcsirke keveréket.
Miután ez elkészült, almát reszelek hozzá egy nagylyukú reszelőn.
Egy külön pici lábosban fehér rántást csinálok kis lángon (vagyis vajat olvasztok és lisztet keverek hozzá, de nem várom meg, hogy bebarnuljon. Ehhez tejet öntök (egy evőkanál vaj, egy evőkanál liszt, nagyjából 2 dl tej) és besűrítem, majd a csirkés-almás keverékre öntöm.
Pár percig a kettőt együtt főzöm.
Ezek után lehet tálalni vagy almába tölteni és sütni.