Francia hagymaleves

francia_hagymaleves.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók (kb. 3 literhez)

  • 6 nagy fej vöröshagyma vékonyra szeletelve
  • 6 nagy fej lilahagyma vékonyra szeletelve
  • 1/2 szál póréhagyma vékonyra szeletelve
  • 12 dkg vaj
  • 6 gerezd fokhagyma lereszelve
  • só, bors
  • kakukkfű
  • 3 ek cukor
  • 3 dl fehérbor
  • 1,5 l marhahúsleves

 

A vajat megbarnítottam, majd hozzáadtam a vörös-, lila- és póréhagymát. Amikor ezek összeestek, a fokhagymát is hozzáadtam, lesóztam és 1,5-2 órán át dinszteltem – amíg hagymalekvár állagú lett.

Ekkor adtam hozzá a cukrot, a kakukkfüvet, majd borsoztam is.

Hozzáadtam a bort és ezt is elfőztem róla.

Hozzáöntöttem a marhahúslevest, összeforraltam és kész is volt.

Vajon pirított kenyérkockával és reszelt sajttal tálaltam.