Csokis gőzgombóc vaníliasodóval

gozgomboc.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók 4 darabhoz

  • 1 dl langyos tej
  • 2 ek kristálycukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 25 dkg finomliszt
  • 25 dkg rétesliszt
  • 1 tk só
  • 1 db tojás
  • 20 dkg kefir
  • 9 dkg olvasztott vaj
  • 1,2 dl habtejszín
  • 20 dkg étcsoki

 

Hozzávalók a sodóhoz és a tálaláshoz

  • 1,5 dl tej
  • 4 dl habtejszín
  • 6 db tojássárgája
  • 7 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 ek étkezési keményítő
  • őrölt fahéj

 

A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.

Hozzákevertem a lisztekhez, hozzáadtam a sót, a tojást, a kefirt, majd összedolgoztam. A vége felé hozzáadtam az olvasztott vajat is és simára gyúrtam. 1 órán át langyos helyen hagytam kelni.

A habtejszínt felforrósítottam és belekevertem az apróra tördelt csokit. Amint homogénné vált, beraktam a hűtőbe pihenni, dermedni.

A sodóhoz a tejet és a habtejszínt összekevertem és kb. 60 fokosra melegítettem (amikor már pont nem tudom benne tartani az ujjamat).

A tojássárgákat kikevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd egy nyeles olvasztó edénybe raktam és gőz fölött elkezdtem hozzáadagolni a tejes-tejszínes elegyet. Habverővel addig kevertem (8-10 perc), amíg besűrűsödött.

Egy nagy lábost megtöltöttem vízzel addig, hogy egy szűrő ráférjen anélkül, hogy belelógna a vízbe. A szűrőbe egy sütőpapírt helyeztem, amit előtte alaposan kilyuggattam. Előkészítettem a lábosra való fedőt is.

A tésztából 4 egyforma gombócot formáztam és mindegyiknek a közepébe 1 nagy evőkanál csokikrémet töltöttem, majd gombóccá formáztam őket.

A gombócokat egyesével meggőzöltem kb. 15 perc alatt a gyöngyözve forró víz fölött, fedővel letakarva. (Addig a többi gombóc a hűtőbe került, hogy ne keljenek túl.)

A gombócokat sodóval leöntve, fahéjjal megszórva tálaltam.)