Stroganoff csirke

the_sunday_bite.jpg

Hozzávalók (5 adaghoz)

  • tetszőleges mennyiségű szalonna kockákra vágva
  • 80 dkg csirkemell filé csíkokra vágva
  • 50 dkg csiperkegomba vastagabb cikkekre vágva
  • 1 ek paradicsompüré
  • 3 tk dijoni mustár
  • 2 tk sima mustár
  • 10 db csemegeuborka vékony csíkokra vágva
  • 5 púpozott evőkanál tejföl
  • petrezselyem apróra vágva
  • só, bors
  • keményítő vagy liszt a sűrítéshez

 

A szalonnát megpirítottam, majd a megsült darabokat külön raktam.

A zsíron megpirítottam a gombát, majd a végén hozzákevertem a paradicsompürét.

Egy másik edényben fehéredésig pirítottam a csirkemellet, végül beleforgattam a paradicsomos gombába.

Sóztam, borsoztam, összekevertem a mustárokkal, a tejföllel, a csemegeuborkával és a megpirított szalonnával. Pár percig főztem, amíg a csirkemell teljesen megpuhult. Végül hozzákevertem a petrezselymet.

Keményítővel sűrítettem a végén. (Amennyiben liszttel sűrítenénk, azt a tejfölbe érdemes keverni, mielőtt hozzáadjuk a húsos keverékhez.)

Rizzsel, kuszkusszal, tepsiben sült petrezselymes krumplival tálaltam.