Zabpelyhes almatorta

zabpelyhes_almatorta.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók a tortalaphoz (20 cm átmérőjű tortához)

  • 15 dkg aprószemű zabpehely
  • 8 dkg rétesliszt
  • 8 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 4 evőkanál joghurt
  • 1 csipet só
  • (zsemlemorzsa)

 

Hozzávalók a „töltelékhez”

  • 6 db közepes alma
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 2 ek cukor
  • 1 csipet só
  • 1 maréknyi durvára vágott dió

 

A tészta hozzávalóit összedolgoztam – a vajat hidegen raktam bele. Egy sütőpapírral kibélelt, kapcsos tortaformába nyomkodtam és meghintettem zsemlemorzsával, hogy a töltelék ne áztassa majd el.

Az almákat meghámoztam és lereszeltem. Hozzáadtam a cukrot, a fahéjat és a sót, majd néhány perc alatt puhára főztem. Rákanalaztam a tészta tetejére, majd megszórtam a durvára vágott dióval.

175 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem. Hidegen lehetett igazán jól szeletelni.