Diós fehérkenyér kovásszal

dios_feherkenyer_kovasszal.jpg

Hozzávalók

  • 50 dkg BL80 liszt
  • 16 dkg aktív kovász
  • 2,5 dl víz
  • 1,5 dkg só
  • 2 marék dió nagyobb darabokra vágva
  • 1 ek olaj a forma kikenéséhez

 

A friss, aktív kovászt elkevertem a vízben, majd hozzáadtam a lisztet és azzal is összekevertem – nem gyúrtam. Egy órán át hagytam lefedve szobahőmérsékleten pihenni.

Hozzáadtam a sót és összegyúrtam, majd simára, rugalmasra dagasztottam. Ekkor még belegyúrtam a diót is.

Mikrohullámú sütőben egy bögre vizet felforrósítottam, majd betettem a tésztát egy lefedett tálban. Egy órán át hagytam így pihenni a melegben. Majd áthajtogattam.

A mikrós műveletet még kétszer megismételtem.

Egy 25 cm hosszú kenyérsütő formát alaposan kikentem olajjal, majd a tésztát megformáztam és belehelyeztem. Nejlonzacskót húztam a formára, amit felfújtam és begumiztam a száját. Így tettem be a hűtőbe, ahol 10 órát pihent.

Reggel a radiátorra tettem a még bezacskózott kenyeret és 3-4 órán át hagytam kelni.

A kenyér tetejét meghintettem liszttel és bevágtam.

A sütő aljába egy kis vaslábosban vizet tettem, bekapcsoltam a gőzölő funkciót és 230 fokra előmelegítettem. Ekkor tettem be a kenyeret.

Az első 15 percben használtam a gőzölő funkciót, majd kivettem a vaslábost és kiszellőztettem a sütőt.

További 35 percen át sütöttem a kenyeret alsó-felső sütéssel.