Házi tészta

hazi_teszta.jpg

lasagne tészta - hozzávalók egy tepsihez (kb. 25 dkg száraztészta)

  • 15 dkg durumliszt
  • 1 db tojás
  • annyi víz, amennyit felvesz

 A lisztet, a tojást és a vizet összedolgoztam sima, rugalmas tésztává. Fél órát hagytam pihenni.

Géppel (6-os fokozat) nyújtottam és egyforma méretű lapokra vágtam.

Konyharuhán, nehezebb textilekkel letakarva szárítottam ki.

 

 

piros szélesmetélt - hozzávalók

  • 30 dkg durumliszt
  • 1 db tojás
  • 1 db közepes méretű cékla

A céklát feldarabolva puhára főztem, majd összeturmixoltam.

A lisztet, a tojást és annyi céklát, amennyit felvett, összedolgoztam sima, rugalmas tésztává. Fél órát hagytam pihenni.

Géppel (6-os fokozat) nyújtottam és csíkokra metéltem az adapter segítségével.

Egyesével tekertem fel és konyharuhán szárítottam meg.

 

nevtelen_terv.jpg

csigatészta - hozzávalók (kb. 12 dkg száraztészta)

  • 10 dkg rétesliszt
  • 1 db tojás
  • annyi víz, amennyit felvesz

Géppel nyújtottam (7-es fokozat) és 2x2 cm-es darabokra vágtam, majd ezeket sodortam fel csigacsinálóval.

 

spagetti - hozzávalók (kb. 25 dkg száraztésztához)

  • 20 dkg durumliszt
  • 2 db tojás
  • annyi víz, amennyit felvesz

Géppel nyújtottam (4-es fokozat). 25 cm-es lapokra vágva engedtem bele a formázóba.