Sütőtökös kuglóf

sutotokos_kuglof.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 30 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 0,5 tk őrölt szerecsendió
  • 0,5 ujjnyi reszelt gyömbér
  • 20 dkg nyers sütőtök reszelve
  • 5+1 dkg dió (az 5 dkg apróra vágva, az 1 dkg nagyobbakra – mind pirítva)
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 4 db tojás
  • 1 nagy pohár (3dl) tejföl
  • 10 dkg étcsoki
  • 1,5 dl tejszín

 

Összekevertem a lisztet, a sót, a sütőport, a gyömbért és a szerecsendiót.

Egy másik edényben habosra kevertem a vajat és a cukrot, majd hozzáadtam a tököt, az 5 dkg diót, a tojásokat és a tejfölt.

A két masszát összekevertem és egy kivajazott, kilisztezett kuglóf formába öntöttem.

180 fokra előmelegített sütőben egy óra alatt készre sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.

A tejszínt felforrósítottam és belekevertem az apróra tört csokit, majd simára kevertem.

A kuglóf tetejére öntöttem a tejszínes csokoládét és megszórtam az 1 dkg dióval. Hagytam kissé megdermedni a tetejét. (Teljesen nem lesz kemény.)