Csirkés pirított rizs

csirkes_piritott_rizs.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 20 dkg rizs (itt barna rizs)
  • 25 dkg csirkemell kockákra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
  • 40 dkg fagyasztott wok zöldségkeverék
  • 5 ek olaj
  • 1 db tojás
  • 1 dl szójaszósz
  • 0,5 db citrom leve

 

A rizst bő, olajos vízben (mint a tésztát) majdnem puhára főztem, majd leszűrtem és hideg vízzel átmostam. (Sót egyáltalán nem tettem bele.)

A wokot füstölésig hevítettem, beleöntöttem az olajat és egy perc alatt fehéredésig pirítottam a csirkemell darabkákat. Ezután hozzáadtam a fokhagymát és a zöldségkeveréket és kb. 5 perc alatt készre pirítottam.

A megsült hozzávalókat a wok oldalára húztam és a közepébe öntöttem a felvert tojást és kevergetés közben szárazra pirítottam.

Hozzáadtam a megfőtt rizst és újabb pár percig pirítottam.

Végül ráöntöttem a citrom levét és a szójaszószt.