Kovászos tortilla

kovaszos_tortilla.jpg

Az eredeti recept teljes egészében innen származik.

Hozzávalók (10 db-hoz)

  • 175 g kovász (nem aktív)
  • 130 g víz
  • 65 g olíva olaj
  • 10 g só
  • 350 g liszt

 

A kovászt, a vizet, az olajat és a sót simára kevertem, majd hozzáadtam a lisztet és néhány perc alatt egyneművé, simává gyúrtam.

Egy fedeles edénybe tettem és 3-4 órán át hagytam érni szobahőmérsékleten.

Ezután mérleg segítségével elosztottam 10 egyforma részre.

Alaposan belisztezett felületen nagyon vékonyra nyújtottam – annyira vékonyra, amennyire csak tudtam anélkül, hogy elszakadt volna.

Forró serpenyőbe raktam és 2-3 perc alatt – egyik és másik felét is – készre sütöttem. (A serpenyőbe nem kell zsiradék.)

Ilyen állapotában le is fagyasztottam és felhasználáskor csak bevizeztem mindkét felét és forró serpenyőben átmelegítettem.