Natúr szelet kuszkusszal és ribizli mártással

etelfotok_566.jpg

Hozzávalók a ribizli mártáshoz (3 főre)

  • 35 dkg ribizli
  • 10 dkg cukor
  • 2 ek olaj
  • 2 ek balzsamecet
  • 1 közepes fej lilahagyma apróra vágva
  • 0,5 ujjnyi gyömbér lereszelve
  • 1 kk fahéj
  • 0,5 kk só
  • 1 ek keményítő

 

A cukrot aranybarnára karamellizáltam.

Hozzáadtam az olajat, balzsamecetet, sót, gyömbért és a lilahagymát. Ez utóbbit állandó kevergetés mellett megdinszteltem.

Belekevertem a ribizlit és a fahéjat és folyamatos kevergetés mellett sűrű szósszá főztem.

A keményítőt 2 ek vízzel simára kevertem, majd hozzáöntöttem a ribizlis keverékhez és átforraltam.

 

Egyéb hozzávalók (3 főre)

  • 60 dkg csirkemell filé
  • 25 dkg kuszkusz
  • tej, só, bors, fokhagyma, olaj, víz, vaj

 

A csirkemellet szeletekre vágtam és fokhagymás tejben áztattam egy napon keresztül.

Utána sóztam, borsoztam és kevés olajon, serpenyőben megpirítottam.

A kuszkuszt hőálló tálba tettem, a tetejére 1 kk vajat tettem és felöntöttem annyi forró vízzel, hogy egy centiméterrel ellepje. Mire kihűlt, készen volt.

Megsóztam és átkevertem.