Csikós tokány

etelfotok_541.jpg

Hozzávalók 6 személyre

  • 1,4 kg sertéstarja
  • 15 dkg kolozsvári szalonna
  • 10 dkg füstölt csemegeszalonna
  • 2 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, pirospaprika, paprikakrém, majoránna
  • 4 dl tejföl
  • 40 g liszt

 

A csemegeszalonnát kockákra vágtam és egy lábosban lepirítottam, majd hozzáadtam a csíkokra vágott kolozsvári szalonnát és ugyanígy jártam el vele.

A szalonnákat leszűrtem és félretettem.

A kockákra vágott hagymát megsóztam és a zsíron megfonnyasztottam.

A csíkokra vágott tarját rádobtam és fehéredésig pirítottam.

Ezután hozzáadtam a fokhagymát és a fűszereket, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy bőségesen elfedje. A szalonnákat is visszatettem bele.

Fedő alatt nagyjából egy óra alatt puhára főztem.

A tejfölt összekevertem a liszttel, majd hőkiegyenlítés gyanánt adtam hozzá a tokány levéből.

Amikor kellőképpen átmelegedett, behabartam vele a tokányt és még egyszer felforraltam.

60 dkg lisztből nokedlit készítettem hozzá.