Gundel palacsinta

gundel.jpg

Hozzávalók a palacsintához

  • 4 dl tej
  • 25 dkg liszt
  • 1 dl szódavíz
  • 2 db tojás
  • 3 ek olaj
  • 1 ek cukor

 

Hozzávalók a diós töltelékhez

  • 25 dkg darált dió
  • 10 dkg cukor
  • 2 dl tej
  • egy marék mazsola
  • 2 ek rumaroma
  • 1 db citrom héja

 

Hozzávalók a csokiöntethez

  • 10 dkg étcsoki
  • 2 dkg kakaópor
  • 2 db tojás sárgája
  • 3 dl tej
  • 2 dkg liszt
  • 1 ek rumaroma

 

A palacsintához összedolgoztam a hozzávalókat és kisütöttem.

 

A diós töltelékhez a tejet, a cukrot és a rumaromát összefőztem, majd hozzáadtam a citromhéjat, a mazsolát és a diót. Néhány órán át hagytam állni.

 

A csokikrémhez felmelegítettem a tejet, majd hozzáadtam a kakaóport, az apróra tört étcsokit és a rumaromát. Mikor ezeket simára kevertem, hozzáadtam a tojások sárgáit és a lisztet, majd az egészet addig melegítettem kis lángon, míg besűrűsödött.

 

A palacsintákat megtöltöttem és háromszög alakúra hajtottam. Végül rájuk kanalaztam a csokiszószt.