Olívabogyós csigák

dsc_0022.JPG

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg hideg vaj
  • 20 dkg félzsíros tehéntúró
  • 2 kk só
  • 1 tojás
  • 10 dkg lilahagyma apró darabokra vágva
  • 5 dkg zöld olajbogyó felaprítva
  • reszelt trappista a tetejére

 

A hideg vajat a liszttel és a sóval összegyúrtam, hozzáadtam a túrót és a tojást is.

Lisztezett munkalapon 10x25 cm-es téglalappá nyújtottam a tésztát, felhajtottam az alsó, majd erre rá a felső egyharmadát. Fejjel lefelé fordítottam és még kétszer ugyanígy hajtogattam.

Egy teljes napra a hűtőbe tettem folpackba csomagolva.

Lisztezett munkalapon 40x20 cm-es téglalappá nyújtottam, megszórtam a hagymával és az olajbogyóval, egészen szorosan feltekertem úgy, hogy egy 40 cm hosszú tekercs lett belőle. Megszórtam reszelt sajttal

200 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.