Meggyes márványkuglóf – márványos meggykuglóf

 

Ételfotók (424).JPG

Hozzávalók

  • 20 dkg margarin

  • 20 dkg cukor

  • 1 csipet só

  • 1 csomag vaníliás cukor

  • 5 tojás

  • 1,25 dl tejföl

  • 40 dkg liszt

  • 1 csomag sütőpor

  • 1 üveg meggybefőtt

  • 2 evőkanál kakaópor

  • margarin és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez

 

A margarint, a cukrot, a vaníliás cukrot, a sót és a tojásokat habosra kevertem, majd hozzáadtam a tejfölt. A lisztet és a sütőport elkevertem és apránként hozzávegyítettem a másik masszához.

A kész tésztát kétfelé választottam és az egyikbe belekevertem a kakaóport.

A meggyet megfeleztem és a két adag tésztához adtam.

A tésztákat kicsit összekevertem – úgy, hogy megmaradjon a márványos mintázata.

A kuglóf formát kikentem margainnal, majd meghintettem zsemlemorzsával. A márványos tésztát beleöntöttem, majd 175 fokra előmelegített sütőben nagyjából 50 perc alatt megsütöttem.