Csokis kuglóf

 
 
 
Hozzávalók (22 cm-es formához)
  • 15 dkg vaj/margarin
  • 20 dkg cukor
  • egy csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál rum
  • 5 tojás
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 8 dkg kakaópor
  • egy csomag sütőpor
  • lekvár
  • 15 dkg csokoládé
  • mandula lapocskák
  • zsemlemorzsa + margarin
 
 
A vajat/margarint habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, beleöntöttem a rumot (mármint én aromát) és hozzáadtam a tojásokat.
Egy másik tálban összekevertem a lisztet, a kakaót és a keményítőt, majd hozzákanalaztam a folyékony masszához.
A formát kivajaztam és behintettem a zsemlemorzsával. 180 fokon nagyjából egy óra alatt megsütöttem, majd rácsra borítottam. Még forrón alaposan bekentem a lekvárral (házi készítésű kajszi). Megvártam, míg kihűlt.
A csokit gőzön fölolvasztottam. Elvileg étcsokit írt a recept, de abból nem volt elég itthon, így a fele tejcsoki lett. Végül kanál segítségével rácsorgattam a kuglófra.
A mostani hidegeknek köszönhetően gyorsan megkeményedett a bevonat az erkélyen. Mármint a kuglófon.