Pizzás csiga, gyere ki!

 

Tanultam a dologból ismét: nem volt a boltban normális pizza krém, csak valamilyen drága, olasz pizza konzerv. Mint később kiderült, ez csak sűrített paradicsom, de leginkább így is híg. Ezen tulajdonságánál fogva kifolyt a tésztából.

Az íze végül jó lett, de érezhetően kevés volt a krém.

Hozzávalók:
  • 3 dkg élesztő
  • 1 nagy evőkanál tejföl
  • 50 dkg liszt
  • 1 evőkanál olaj
  • 2,5 dl víz
  • 2 kis kanál só
  • 1 kis kanál cukor
  • pizza krém
  • tetszőleges alkotók: sonka, sajt, kukorica, stb.
 
Az élesztőt összekevertem a langyos tejföllel és hagytam, hogy egy kicsit hadd munkálkodjon benne. Ez kb. 5-10 perc volt.
Közben összekevertem a lisztet, az olajat, a vizet, a sót és a cukrot. Vigyázzunk rá, hogy semmi ne legyen hideg, mert akkor nem fog megkelni a tészta!
Hozzákevertem az élesztős tejfölt és jól összedolgoztam.
Egy konyharuhával letakartam a tálat és hagytam, hogy megkeljen a tészta.
Fél-egy óra múlva két részre szedtem a tésztát és kinyújtottam az egyik felét nagyjából ujjnyi vastagságú téglalapra.
Megkentem a pizza krém feléve és rászórtam a hozzávalók 50%-át (igen, szóismétlés elkerülve).
Szoros tekerccsé csavartam fel a tésztát, majd kb. másfél ujj széles csigákat vágtam belőle.
Egy tepsibe alufóliát fektettem, ráhelyeztem a csigákat és 200 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.
Ugyanezt végigcsináltam a másik felével is.
Hamarosan újra próbálkozom majd igazi pizza krémmel, ami nem folyik.