Narancsos-csokis és lekváros-csokis muffin

Egyedül és kizárólag a kórusomnak készült (az más kérdés, hogy mások is ettek belőle…). Lehet, hogy ez volt az oka, hogy utána képtelenek voltunk énekelni?! Becsszó, akkor inkább többször nem sütök Nektek semmit! Vagy csak utána eszünk, de abban nincs semmi izgalmas.

 Hozzávalók a narancsos-csokis muffinhoz (szerintem 12 hatalmas darabhoz):

  • 3 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 nagy narancs
  • ¾ tábla tejcsokoládé
  • ½ dl víz
 
Feldaraboltam a csokit és fagyasztóba tettem, hogy ne olvadjon olyan könnyen szét a késztermékben.
A lisztet elkevertem a sütőporral, egy másik edényben pedig a tojásokat, a kristály- és a vaníliás cukrot. Majd apránként összekutyultam a száraz és nedves hozzávalókat, és végül, mivel nagyon sűrű volt, hozzáönt6öttem a vizet.
A narancsokat meghámoztam és megszabadítottam a fehér részek javától, majd piciny kockákra vágtam. Végül a csokival együtt belekevertem a tésztába.
A befagyasztott muffin-formákat kikentem olajjal, belekanalaztam a tésztát és 150 fokra előmelegített sütőben megsütöttem. A fejükre fordítva vártam meg, míg teljesen kihűltek, hogy ropogósak maradjanak.
 
Hozzávalók 12 darab lekváros-csokis muffinhoz:
  • 15 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 4 evőkanál savanykás lekvár
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 púpozott evőkanál kakaópor
  • ½ tábla tejcsokoládé
 
A lisztet összekevertem a kakaó- és a sütőporral, egy másik edényben pedig a vajat, a cukorral és a tojásokkal. A két masszát összedolgoztam, majd hozzáadtam a lekvárt és a felaprózott csokit (lásd, mint fönt). A fagyasztott formákat kikentem olajjal, belekanalaztam a tésztát és 170 fokra előmelegített sütőben megsütöttem a muffinokat.
 
Leges-leges-legvégül a muffinokat cipős dobozba raktam (igen, abba szoktam) és elvittem a kórusnak. A többi már csak történelem.